Gemeente Doetinchem: bijzondere bijstand aanvragen
Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente als u:
- in de gemeente Doetinchem woont;
- de kosten in Nederland heeft gemaakt.
Bel met de gemeente
0031 314 377 377
Online formulier
Vul het online formulier in met DigiD. U moet ook de volgende documenten uploaden:
- Een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
- Bewijsstukken van uw inkomen.
- De laatste afschriften van alle betaal- en spaarrekeningen.
- Bewijsstukken van bezittingen en/of schulden.
- Een offerte of nota van de kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt.
De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Doetinchem
Laatst gecontroleerd op 8 december 2022