Single Digital Gateway

Gemeente Doetinchem: bijzondere bijstand aanvragen

Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

U kunt bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente als u:

  • in de gemeente Doetinchem woont;
  • de kos­ten in Ne­der­land heeft ge­maakt.

Bel met de gemeente

0031 314 377 377

Online formulier

Vul het online formulier in met DigiD. U moet ook de volgende documenten uploaden:

  • Een kopie van uw geldig identiteitsbewijs.
  • Bewijsstukken van uw inkomen.
  • De laatste afschriften van alle betaal- en spaarrekeningen.
  • Bewijsstukken van bezittingen en/of schulden.
  • Een offerte of nota van de kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt.

De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Doetinchem

Laatst gecontroleerd op 8 december 2022