Single Digital Gateway

Gemeente De Wolden: bijzondere bijstand aanvragen

Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

U kunt bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente als u:

  • in de gemeente De Wolden woont;
  • de kos­ten in Ne­der­land hebt ge­maakt;
  • de kosten tot 3 maanden voor uw aanvraag hebt gemaakt;
  • deze kosten kunnen vergoed worden: rechtshulp en bewindvoering; 
  • de volgende kosten kunnen niet vergoed worden: huur, energielasten , telefoonkosten en nieuwe meubels. Deze kosten moet u zelf betalen;
  • gaat het om kosten die u maakt bij een arts of een andere deskundige? Dan vraagt de gemeente na of de kosten echt nodig zijn;
  • de kosten kunnen eenmalig zijn, maar ook wekelijks of maandelijks terugkomen.

Vul het formulier in en lever het in:

  • Via de post: Gemeente De Wolden, T.a.v. afdeling Inkomensvoorzieningen, Antwoordnummer 2402, 7900 VN Zuidwolde. 
  •  Via de e-mail: post_Inkomensvoorziening@dewoldenhoogeveen.nl.
  •  Langsbrengen: U kunt de bewijsstukken in de brievenbus gooien aan de buitenzijde van het gemeentehuis, Raadhuisstraat 2 in Zuidwolde.

De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente De Wolden

Bezoekadres

Raadhuisstraat 2

7921GD Zuidwolde

Openingstijden
Maandag
8:30 - 13:30
Dinsdag
8:30 - 13:30
Woensdag
8:30 - 16:00
18:00 - 20:00
Donderdag
8:30 - 13:30
Vrijdag
8:30 - 13:30
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten
Laatst gecontroleerd op 23 november 2022