Gemeente De Wolden: bijzondere bijstand aanvragen
Let op. U kunt alleen bijzondere bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt bijzondere bijstand aanvragen bij de gemeente als u:
- in de gemeente De Wolden woont;
- de kosten in Nederland hebt gemaakt;
- de kosten tot 3 maanden voor uw aanvraag hebt gemaakt;
- deze kosten kunnen vergoed worden: rechtshulp en bewindvoering;
- de volgende kosten kunnen niet vergoed worden: huur, energielasten , telefoonkosten en nieuwe meubels. Deze kosten moet u zelf betalen;
- gaat het om kosten die u maakt bij een arts of een andere deskundige? Dan vraagt de gemeente na of de kosten echt nodig zijn;
- de kosten kunnen eenmalig zijn, maar ook wekelijks of maandelijks terugkomen.
Vul het formulier in en lever het in:
- Via de post: Gemeente De Wolden, T.a.v. afdeling Inkomensvoorzieningen, Antwoordnummer 2402, 7900 VN Zuidwolde.
- Via de e-mail: post_Inkomensvoorziening@dewoldenhoogeveen.nl.
- Langsbrengen: U kunt de bewijsstukken in de brievenbus gooien aan de buitenzijde van het gemeentehuis, Raadhuisstraat 2 in Zuidwolde.
De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente De Wolden
Bezoekadres
Raadhuisstraat 2
7921GD Zuidwolde
Maandag | 8:30 - 13:30 |
Dinsdag | 8:30 - 13:30 |
Woensdag | 8:30 - 16:00 18:00 - 20:00 |
Donderdag | 8:30 - 13:30 |
Vrijdag | 8:30 - 13:30 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 23 november 2022