Gemeente Aalsmeer: bijzondere bijstand aanvragen
U kunt bijzondere bijstand aanvragen als u in de gemeente Aalsmeer woont, de kosten in Nederland heeft gemaakt en deze kosten nog niet heeft betaald.
Bijzondere bijstand aanvragen met DigiD
Heeft u geen DigiD? U kunt de gemeente ook bellen: +31 497 38 75 75.
De gemeente gebruikt inkomensnormen om te bepalen of u bijzondere bijstand krijgt. We kijken naar uw netto maandinkomen inclusief vakantiegeld. Toeslagen als huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag tellen niet mee.
Voor inwoners met vooruitzicht op hoger inkomen is de geldende inkomensnorm 110%. Voor inwoners die geen uitzicht hierop hebben is de geldende inkomensnorm 125%.
Kijk voor informatie op de website van de gemeente.
- Uw DigiD.
- Een geldig paspoort of identiteitskaart.
- Gegevens over uw (gezins)inkomen en eigen vermogen (bezittingen zoals huis, auto en spaargeld).
- Een kopie van een bankpas of bankafschrift met uw naam en rekeningnummer.
- Een offerte of nota van de kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt.
De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Aalsmeer