Single Digital Gateway

Gemeente Aalsmeer: bijzondere bijstand aanvragen

U kunt bijzondere bijstand aanvragen als u in de gemeente Aalsmeer woont, de kosten in Nederland heeft gemaakt en deze kosten nog niet heeft betaald.

 Bijzondere bijstand aanvragen met DigiD 

 Heeft u geen DigiD? U kunt de gemeente ook bellen: +31 497 38 75 75.

De gemeente gebruikt inkomensnormen om te bepalen of u bijzondere bijstand krijgt. We kijken naar uw netto maandinkomen inclusief vakantiegeld. Toeslagen als huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag tellen niet mee. 

Voor inwoners met vooruitzicht op hoger inkomen is de geldende inkomensnorm 110%. Voor inwoners die geen uitzicht hierop hebben is de geldende inkomensnorm 125%.

Kijk voor informatie op de website van de gemeente.

  • Uw DigiD. 
  • Een geldig paspoort of identiteitskaart. 
  • Gegevens over uw (gezins)inkomen en eigen vermogen (bezittingen zoals huis, auto en spaargeld). 
  • Een kopie van een bankpas of bankafschrift met uw naam en rekeningnummer. 
  • Een offerte of nota van de kosten waarvoor u bijzondere bijstand aanvraagt.

De gemeente stuurt u binnen 8 weken een brief. Hierin staat of uw bijzondere bijstand krijgt en hoeveel u krijgt. Ook staat er in of u de bijzondere bijstand krijgt als een lening of als een gift.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Aalsmeer

Laatst gecontroleerd op 21 april 2025