Single Digital Gateway

Gemeente Maastricht: attestatie de vita aanvragen

Een Attestatie de vita vraagt u aan bij de gemeente waar u woont en ingeschreven staat. U kunt de aanvraag alleen zelf doen. Iemand anders kan dit niet voor u doen. U kunt een Attestatie de vita online aanvragen. Of op afspraak bij het GemeenteLoket.

Om uw aanvraag in behandeling te kunnen nemen, hebben wij onderstaande documenten nodig. U kunt deze tijdens de online aanvraag uploaden.

Komt u naar het GemeenteLoket voor uw bewijs van in leven zijn? Neem de documenten dan mee naar uw afspraak: 

  1. het invulformulier of de brief van uw pensioenfonds met daarop uw handtekening
  2. een kopie van uw legitimatie (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart)

U kunt het bewijs van in leven zijn (attestatie de vita) alleen bij ons aanvragen als u in de gemeente Maastricht woont. Woont u in een andere gemeente, vraag het document dan daar aan.

  • Online aanvragen
  • Aanvragen bij het GemeenteLoket (alleen op afspraak). Bel +31 43 - 350 40 40 voor het maken van een afspraak.

Een bewijs van in leven zijn is gratis als u dit nodig heeft voor uw pensioenfonds. Voeg de brief waarin het pensioenfonds u hierom vraagt als bijlage toe aan uw aanvraag.

U ontvangt het bewijs van in leven zijn binnen 2 weken per post.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Maastricht

Bezoekadres

Mosae Forum 10

6211DW Maastricht

Openingstijden
Maandag
08:30 - 16:30
Dinsdag
08:30 - 16:30
Woensdag
08:30 - 16:30
Donderdag
08:30 - 19:00
Vrijdag
08:30 - 16:30
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten

MosaeForum is van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren geopend. Alleen voor het ophalen van uw rijbewijs, paspoort of identiteitskaart kunt u zonder afspraak bij ons terecht. Veel andere zaken kunt u online via onze website regelen.

Laatst gecontroleerd op 25 februari 2025