Single Digital Gateway

Gemeente Amstelveen: attestatie de vita aanvragen

Een Attestatie de vita voor internationaal gebruik vraagt u aan bij de gemeente waar u woont en staat ingeschreven. U moet een afspraak maken met de gemeente om een Attestatie de vita aan te vragen. U kunt niet iemand machtigen om de aanvraag te doen voor een Attestatie de vita. 

Moet u bij een Nederlandse instantie een Bewijs van in leven zijn aanleveren? Dit document kunt u online aanvragen. Hiervoor heeft u DigiD nodig. U kunt het bewijs ook aanvragen aan de balie in het raadhuis. Via de gemeentewebsite kunt u een afspraak maken. 

Afspraak maken voor uw bezoek aan het raadhuis 

Online een Bewijs van in leven zijn aanvragen 

Lukt het niet om uw aanvraag online te doen? U kunt de gemeente ook bellen: +31 20 540 49 11.

Dit heeft u nodig voor uw online aanvraag:

  • DigiD.

Dit heeft u nodig voor uw afspraak in het raadhuis:

  • Een geldig identiteitsbewijs, zoals uw paspoort of identiteitskaart. 
  • Een bericht van de instantie waarin staat dat u het bewijs nodig heeft (niet verplicht). 
  • Contact geld of een bankpas. U betaalt direct bij de aanvraag.

U betaalt kosten voor de aanvraag van een Attestatie de vita of een Bewijs van in leven zijn. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente. Vraagt uw pensioenfonds om een bewijs dat u in leven bent? Dan is het bewijs gratis.

  • Bij een online aanvraag stuurt de gemeente het document binnen 5 werkdagen per post naar u toe. 
  • Bij een aanvraag in het raadhuis krijgt u het document direct mee.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Amstelveen

Laatst gecontroleerd op 21 april 2025