Gemeente Stichtse Vecht: algemene gehandicaptenparkeerplaats aanvragen
- gehandicaptenparkeerplaats aanvragen, opzeggen of wijzigen
- voor de aanvraag moet u al een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders hebben
- de behandeltermijn van de aanvraag tot aan het aanleggen van een nieuwe gehandicaptenparkeerplaats op kenteken is 10 weken
Voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerplaats moet u al een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders hebben en niet op eigen terrein kunnen parkeren.
Nieuw kenteken gehandicaptenparkeerplaats
Voor een nieuw kenteken heeft u een nieuw onderbord nodig. Dit moet u schriftelijk aanvragen. Geldig kopie rijbewijs, kentekenbewijs en gehandicaptenparkeerkaart bestuurder meesturen.
Opheffing of verhuizing gehandicaptenparkeerplaats buiten de gemeente
Bij opheffing of verhuizing buiten gemeente Stichtse Vecht moet u uw gehandicaptenparkeerplaats laten verwijderen. Neem contact op met de gemeente.
Bij aanvraag en wijziging onderbord moet u kunnen tonen:
- kopie van het (nieuwe) kentekenbewijs waaruit blijkt op welke naam en adres de auto staat
- kopie van een geldig rijbewijs van de aanvrager
- kopie voor- en achterzijde van geldige gehandicaptenparkeerkaart Bestuurder
Online
Vul het formulier in om je gehandicaptenparkeerplaats aan te vragen, op te zeggen of te wijzigen.
- aanvragen van een gehandicaptenparkeerplaats kost € 581,73. U ontvangt hiervan een factuur
- wijzigen van het kenteken kost € 106,07. U betaalt direct na het invullen van het formulier met iDeal
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Stichtse Vecht
Bezoekadres
Endelhovenlaan 1
3601GR Maarssen
Maandag | 8:30 - 17:00 |
Dinsdag | 8:30 - 17:00 |
Woensdag | 8:30 - 17:00 |
Donderdag | 8:30 - 17:00 |
Vrijdag | 8:30 - 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Wij werken op afspraak.
Laatst gecontroleerd op 20 maart 2024