Single Digital Gateway

Gemeente Stichtse Vecht: algemene gehandicaptenparkeerplaats aanvragen

  • gehandicaptenparkeerplaats aanvragen, opzeggen of wijzigen
  • voor de aanvraag moet u al een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders hebben
  • de behandeltermijn van de aanvraag tot aan het aanleggen van een nieuwe gehandicaptenparkeerplaats op kenteken is 10 weken

Voor de aanvraag van een gehandicaptenparkeerplaats moet u al een gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders hebben en niet op eigen terrein kunnen parkeren.

Nieuw kenteken gehandicaptenparkeerplaats

Voor een nieuw kenteken heeft u een nieuw onderbord nodig. Dit moet u schriftelijk aanvragen. Geldig kopie rijbewijs, kentekenbewijs en gehandicaptenparkeerkaart bestuurder meesturen.

Opheffing of verhuizing gehandicaptenparkeerplaats buiten de gemeente

Bij opheffing of verhuizing buiten gemeente Stichtse Vecht moet u uw gehandicaptenparkeerplaats laten verwijderen. Neem contact op met de gemeente.

Bij aanvraag en wijziging onderbord moet u kunnen tonen:

  • kopie van het (nieuwe) kentekenbewijs waaruit blijkt op welke naam en adres de auto staat
  • kopie van een geldig rijbewijs van de aanvrager
  • kopie voor- en achterzijde van geldige gehandicaptenparkeerkaart Bestuurder

Online

Vul het formulier in om je gehandicaptenparkeerplaats aan te vragen, op te zeggen of te wijzigen.

  • aanvragen van een gehandicaptenparkeerplaats kost €  581,73.  U ontvangt hiervan een factuur
  • wijzigen van het kenteken kost €  106,07. U betaalt direct na het invullen van het formulier met iDeal

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Stichtse Vecht

Bezoekadres

Endelhovenlaan 1

3601GR Maarssen

Openingstijden
Maandag
8:30 - 17:00
Dinsdag
8:30 - 17:00
Woensdag
8:30 - 17:00
Donderdag
8:30 - 17:00
Vrijdag
8:30 - 17:00
Zaterdag
Gesloten
Zondag
Gesloten

Wij werken op afspraak.

Laatst gecontroleerd op 20 maart 2024