Single Digital Gateway

Gemeente Eindhoven: algemene gehandicaptenparkeerplaats aanvragen

Let op. U  kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.

U heeft nodig:

  • Kopie van uw geldige identiteitsbewijs
  • Gehandicaptenparkeerkaart bestuurder
  • Kopie van het kentekenbewijs deel 1, of bij een pasje van de voor- en achterkant

U kunt uw aanvraag online of per post regelen.

Online aanvragen

Log in met uw DigiD.

Via de post

Vul het formulier in en stuur het op naar de gemeente.

U betaalt kosten voor het aanleggen van een gehandicaptenparkeerplaats. Kijk voor meer informatie op onze website onder het kopje 'Wat kost de aanvraag van een gehandicaptenparkeerplaats?'.

U krijgt binnen 12 weken na de aanvraag een brief waarin staat of u de parkeerplaats krijgt of niet.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Eindhoven

Laatst gecontroleerd op 31 december 2022