Single Digital Gateway

Gemeente Aalsmeer: algemene gehandicaptenparkeerplaats aanvragen

U kunt een gehandicaptenparkeerplaats online aanvragen met uw DigiD. Let op: u kunt alleen een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente. 

Online aanvragen gehandicaptenparkeerplaats 

Heeft u geen DigiD? U kunt ook langskomen in het raadhuis. Bel de gemeente voor een afspraak: +31 297 38 75 75.

  • uw DigiD; 
  • een geldig paspoort of identiteitskaart; 
  • een kopie van het kentekenbewijs van uw voertuig; 
  • een kopie van het leasecontract (als u een leaseauto heeft).

U betaalt kosten voor de aanleg van een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken. U kunt soms een vergoeding krijgen voor de aanleg van de parkeerplaats vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente.

Na uw aanvraag beoordeelt de gemeente of een medische keuring nodig is en informeren wij u over de kosten. Na betaling vragen we advies bij een keuringsinstantie. 

U ontvangt een brief met de uitkomst. Wij doen ons best om binnen 8 weken een besluit te nemen. Deze termijn mogen we een keer verlengen met 8 weken.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Aalsmeer

Laatst gecontroleerd op 24 april 2025