Single Digital Gateway

Gemeente Utrecht: algemene bijstand aanvragen

Woont u in de gemeente Utrecht? Dan vraagt u een bijstandsuitkering aan bij de gemeente Utrecht en niet via werk.nl.

Bent u net verhuisd naar de gemeente Utrecht? Dan kunt u pas een uitkering bij ons aanvragen als wij uw verhuizing hebben verwerkt in de Basisregistratie Personen (BRP). Dat duurt ongeveer 5 werkdagen.

Bent u nieuwkomer?

Als nieuwkomer gelden de volgende voorwaarden:

  • u hebt een geldige verblijfsvergunning
  • u hebt een verblijfstatus gekregen van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA)
  • u woont zelfstandig of gaat dat binnenkort doen
  • u doet mee aan het verplichte inburgeren
  • u voldoet aan de algemene voorwaarden voor een bijstandsuitkering

Wilt u meer informatie of een aanvraag doen? Neem dan contact op met de gemeente Utrecht. U kunt ook hulp krijgen bij een aanvraag. Samen met u kijken wij wat in uw situatie de beste manier is om u te helpen.

Vragen over dit onderwerp?

Neem contact op met de gemeente Utrecht

Laatst gecontroleerd op 28 maart 2023