Gemeente Noordoostpolder: algemene bijstand aanvragen
Let op. U kunt alleen bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente Noordoostpolder als deze aanvullende voorwaarden voor u gelden:
- U woont in de gemeente Noordoostpolder.
- U ontvangt nog geen AOW.
- Woont u samen met uw partner of hebt u een gezamenlijk huishouden met iemand? Dan telt het inkomen en het spaargeld van deze persoon ook mee.
- U doet mee aan activiteiten die de gemeente Noordoostpolder u aanbiedt om werk te vinden.
- U moet voldoende Nederlands begrijpen, spreken, lezen en schrijven. U hebt recht op bijstand, ook als uw Nederlands niet goed genoeg is. Maar de gemeente mag uw uitkering wel verlagen als u niet uw best doet om Nederlands te leren.
- Bent u tussen de 18 en 27 jaar? Dan kunt u ook een uitkering aanvragen op de voorwaarde dat u eerst 4 weken actief op zoek gaat naar werk of scholing.
- Burgerservicenummer (BSN) van uzelf en eventueel van uw partner en/of kinderen.
- Laatste bankafschriften van uzelf en eventueel van uw partner en/of kinderen.
- Hypotheekgegevens als u een koophuis hebt.
- Uw e-mailadres.
- Uw DigiD.
- Bij een aanvraag aan de balie heeft u een geldig identiteitsbewijs nodig. Dit mag geen rijbewijs zijn.
Voor meer informatie en het aanvragen van een bijstandsuitkering kunt u terecht bij het UWV www.werk.nl.
U hoort binnen 8 weken of u de uitkering krijgt. U krijgt bijstand vanaf de dag van de aanvraag.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Noordoostpolder
Bezoekadres
Harmen Visserplein 1
8302BW Emmeloord
Maandag | 08.30 - 12.00 13.00 - 16.30 18.00 - 20.00 |
Dinsdag | 08.30 - 12.00 13.00 - 16.30 |
Woensdag | 08.30 - 12.00 13.00 - 16.30 |
Donderdag | 08.30 - 12.00 13.00 - 16.30 |
Vrijdag | 08.30 - 12.00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Tussen 12:00 en 13:00 gesloten
Laatst gecontroleerd op 17 maart 2025