Gemeente Hulst: algemene bijstand aanvragen
Let op. U kunt alleen bijstand aanvragen als u in Nederland woont en bent ingeschreven bij een gemeente.
U kunt een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente Hulst als deze aanvullende voorwaarden voor u gelden:
- U woont in de gemeente Hulst.
- U ontvangt nog geen AOW.
- U schrijft zich in als werkzoekende op www.werk.nl.
- Woont u samen met uw partner of hebt u een gezamenlijk huishouden met iemand? Dan telt het inkomen en het spaargeld van deze persoon ook mee.
- U doet mee aan activiteiten die de gemeente u aanbiedt om werk te vinden, tenzij de gemeente u ontheft van deze verplichting.
- U moet voldoende Nederlands begrijpen, spreken, lezen en schrijven. U hebt recht op bijstand, ook als uw Nederlands niet goed genoeg is. Maar de gemeente mag uw uitkering wel verlagen als u niet uw best doet om Nederlands te leren.
- Bent u tussen de 18 en 27 jaar? Dan kunt u ook een uitkering aanvragen op de voorwaarde dat u eerst 4 weken actief op zoek gaat naar werk of scholing.
Voor meer informatie en het aanvragen van een bijstandsuitkering kunt u terecht op https://www.gemeentehulst.nl/Inwoners/Werk_Inkomen/Bijstandsuitkering/Algemene_bijstandsuitkering of telefonisch via (+31)114-389000.
U hoort uiterlijk binnen 8 weken of u de uitkering krijgt. U krijgt bijstand vanaf de dag van de aanvraag.
Vragen over dit onderwerp?
Neem contact op met de gemeente Hulst
Bezoekadres
Grote Markt 24
4561EB Hulst
Maandag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Dinsdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Woensdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 18:00 - 20:00 |
Donderdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Vrijdag | 9:00 - 12:00 13:00 - 16:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Laatst gecontroleerd op 23 november 2022